Saturday, May 28, 2005

مجرد حلم


مجرد حلم
حـياة جـميلة و عيـشة هـنية
راحـة بـال و نـسمة ندية
خضرة و زرع كتير حواليا
مـــفـــيـش حــروب
مفــيش غــير ســلم......ـ
و فجأة ......
لقيتنى بفوء.....ـ
بفوء من الحــــلـــــم

و لحــظة مـا فوئــت خـفت
خفت لكون عايش فى وهم
و ترجـع تـاني حـياتى غم
ســـم......ـ
و هم ......ـ
هم محاوطنى في كل مكان
هم كـل مـا اهــرب مــنـه
الاقيه بيعم
اصرخ و الناس حواليا صم و بكم
خفت.....ـ
خفت لارجع ضعيف مكسور
مقدرش على المشي و العبور
خفت ......ـ
خفت لاحاول امشي
لألاقي سور ورا سور
ورا سور.........ـ
ظلم و جور

انت يا ست و انت يا عم
نفسي لجروحكم الم
ايوه
نفسي الم جروح الناس
اللي عايشين و خلاص
نفسي ترجع ابتسامتهم
ترجع لبيتهم و حياتهم
نفسي و نفسي و نفسي
نفسي فى حاجات كتير ........
لكنى اسير
اسير الحلم

تمت في 4\4\2004
((أحد الشعانين ))

0 تعليقات:

Post a Comment

<< Home

Free Counter
Free Counter